۵ کفی غرب تهران یک مرکز حمل خودرو # تخصصی است.

كفی غرب تهران | کفی خودروبر | خودروبر ارسلان | khoodrobar

كفی غرب تهران | کفی خودروبر | خودروبر ارسلان | khoodrobar


كفی غرب تهران | کفی خودروبر | خودروبر ارسلان | khoodrobar

عنوان تست های صدای لاستیک ماشین در مرکز کفی غرب تهران
دپارتمان اوج شید
نویسنده علی عبادی
تعداد کلمات ۹۴۹ کلمه
زمان مطالعه ۹ دقیقه

فهرست عناوین:

تست های صدای لاستیک ماشین در مرکز کفی غرب تهران:

روشهای مختلف تعیین صدای لاستیک خودرو و جاده در کفی خودروبر:

موارد استفاده از اندازه گیری صدای لاستیک خودرو و جاده:

فهرست تصاویر:

شکل 1: کفی غرب تهران

شکل 2: کفی خودروبر

تست های صدای لاستیک ماشین در مرکز کفی غرب تهران:

انتشار صدای یک تایر غلتشی توسط مکانیسم های فیزیکی در کفی خودروبر متفاوتی که در طول چرخش ایجاد می شود. فعل و انفعال لاستیک در قطرهای مختلف و جاده. که منبع اصلی صدای یک وسیله نقلیه در هنگام رانندگی با سرعت بالا در مرکز خودروبر ارسلان است.  روش های معتبری را می توان برای ارزیابی انتشار صدای غلتش در مرکز کفی غرب تهران یافت. روش نزدیک (CPX) امکان ارزیابی سطح صدای لاستیک/جاده را با حداقل دو میکروفون در سایت Khoodrobar فراهم می کند. این مقاله یک روش جدید را بر اساس CPX ارائه می کند. روشی که امکان ارزیابی سطح قدرت صدای تایر را با ایجاد برخی تغییرات فراهم می کند. در آزمون مجاورت سنتی روش (به نام A-CPX) به صورت تحلیلی و تجربی بوده است. از لحاظ علمی تایید شده است، و در نهایت برای به دست آوردن. در اینجا شکل 1: کفی غرب تهران را مشاهده میکنید.

کل سطح قدرت صدای تایر/جاده بوجود آمده توسط مجموعه کامل لاستیک های یک وسیله نقلیه استفاده می شود. صدای لاستیک/جاده یکی از منابع اصلی صدا در جریان ترافیک است. در واقع، صدای چرخش لاستیک بر روی آسفالت زمانی که با سرعت بالا در حال گردش است. مهمترین سهم صدا از مجموع انتشار صدا، و بالاتر از صدای موتور در یک خودروی احتراق داخلیرا بخود اختصاص میدهد. مطالعات قبلی نشان داد که چنین واقعیتی حتی مستقل است از نوع وسیله نقلیه اثبات شده. نتایج ارائه شده در نشان می دهد تفاوت در نویز منتشر شده. از موتورهای احتراق داخلی و موتورهای الکتریکی، به ویژه در سرعت های زیر 50 کیلومتر در ساعت معنی دار میباشد. اما در سرعت های بالاتر صدای حاصل از دو وسیله نقلیه با موتور احتراق داخلی و موتوربرقی حدودابهم نزدیک هستند.

كفی غرب تهران | کفی خودروبر | خودروبر ارسلان | khoodrobar

كفی غرب تهران | کفی خودروبر | خودروبر ارسلان | khoodrobar

شکل 1: کفی غرب تهران

روشهای مختلف تعیین صدای لاستیک خودرو و جاده در کفی خودروبر:

روشهای مختلفی برای تعیین مقدارصدای لاستیک خودرووجود دارد که برخی از آنها روشهای استاندارد و برخی نیز روشهای تحقیقاتی در میباشند. در گروه اول روش Coast-By (CB) روش متداول برای تایید لاستیک  در شرکت خودروبر ارسلان میباشد. این روش بر اساس حرکت ماشین در مسیر ۷و نیم متر با موتور خاموش و گیربکس خلاص است. روش Close-Proximity (CPX) بیشتر در مباحث تحقیقاتی در مرکز khoodrobar استفاده میشود. که بر اساس اندازه گیری شدت صدا در محوطه نزدیک به محل تماس لاستیک با جاده میباشد. روش CPX دو راه جایگزین را برای اندازه گیری پیشنهاد میکند. لاستیک که مورد تست است را بر روی یک تریلر نصب کرده و تریلر را به یک یدک کش متصل نمایید. یا تایر را بر روی خودرو بصورت مستقیم وصل نمایید. در اینجا شکل 2: کفی خودروبر را مشاهده میکنید.

خودروبر

و بحث در خصوص مزایا و معایب در مرکز کفی غرب تهران هر یک هنوز در حال انجام است. برخی در مرکز کفی خودروبر تمایل به استفاده از تریلرهای سرپوشیده دارند و برخی تمایل به استفاده از وسیله نقلیه ساده دارند. در تریلر سر پوشیده میکروفن های اندازه گیری کننده صدا را بر روی خودروی آزمایشی نصب میکنند. این امر باعث میشود هر گونه صدای مزاحم از جمله صدای باد حذف گردد. اما یکی از معایب آن انعکاس صدا درون تریلر میباشد. از آنطرف در وسیله نقلیه  تحت تاثیرصدای باد قرار دارد اما هیچ بازتاب صوتی مزاحمی وجود نخواهد داشت. و یکی از ویژگی های مشترک بین تمام این روشها جمع آوری تمام مقدار صدای حاصل از مجاورت لاستیک با جاده میباشد. و اکثر آنها نتایج را بعنوان میزان صدای لاستیک و جاده میباشد اما فقط میزان شدت صدا را بصورت محدود محاسبه میکنند. و بیشتر درتعیین صدای ترافیک کاربرددارند.

كفی غرب تهران | کفی خودروبر | خودروبر ارسلان | khoodrobar

كفی غرب تهران | کفی خودروبر | خودروبر ارسلان | khoodrobar

شکل 2: کفی خودروبر

موارد استفاده از اندازه گیری صدای لاستیک خودرو و جاده:

مزیت ارائه مقدار توان یک منبع صوتی تغییر ناپذیر بودن چنین پارامتری است. زیرا مستقل از عواملی مانند محیط، تضعیف یا فاصله میباشد. و عمل انجام گرفته در این مقاله یک روش جایگزین برای رفتار شناسی عرضه میکند. که با نام جایگزین close-proximity (A-CPX) برای تشخیص سطح میزان شدت صدای لاستیک/ جاده. در لاستیک چرخان که بر روی چرخ خودروی در حال رانندگی بر روی جاده هاست در کفی غرب تهران . قابلیت تحلیلی و فنی روش در کفی خودروبر با استفاده از ابزار دریک مطالعه نظری و یک سری اندازه گیری میدانی. به طور کامل تائید میشود. نتایج بدست آمده با آزمون A-CPX برای بدست آوردن سطح شدت صدای لاستیک / جاده. تمام خودروها و مقایسه آن با تمام مقادیر تجربی بدست آمده بکار میرود. روش جدید A-CPX  طراحی شده برای ارزیابی سطح شدت صدای ساطع شده توسط لاستیک درحال چرخش. به وسیله میزان فشار صدای اندازه گیری شده.

روش شناسی بر اساس رویه های شرح داده شده در استاندارد ISO 11819-2  و همچنین در ISO 3744 است. تفاوت عمده روش CPX  ملی با A-CPX در محل قرار گیری میکروفن ها میباشد. زیرا در روش A-CPX میکروفن ها در فواصل بیشتر از درب خودرو قرار دارند.

سوالات متداول:

تفاوت CPX  ملی با A-CPX در چیست؟

تفاوت عمده روش CPX  ملی با A-CPX در محل قرار گیری میکروفن ها میباشد.

چند روش تشخیص میزان صدای لاستیک خودرو وجود دارد؟

دو روش روش اول روشهای استاندارد و روش دوم روشهای مطالعاتی.

روش CPX بیشتر در چه موردی کارآیی دارد؟

این روش بیشتر درپیش بینی میزان صدای حاصل از ترافیک ها کاربرد دارد.

 

 

کفی خودروبرکفی غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *